måndag 16 mars 2020

Skjuter mig själv i foten


... och samtidigt mina kollegor när jag marknadsför att jag har fria och gratis klasser på Youtube samt Facebook. Sorry och förlåt.

Hela vår nuvarande situation är både underlig och konstig, ett undantagstillstånd. När jag erbjuder gratisklasser gör jag främst det för människor som av olika anledningar inte kan/bör/får söka upp ett gym eller en studio, för att det ska finnas alternativ för de som verkligen behöver.


I ärlighetens namn så kan ALDRIG mötet med läraren (IRL), känslan att få vara en del av gemenskapen i en studio/på ett gym eller möjligheten att dela positiv energi med andra ersättas av den digitala världen, inte för mig, däremot är den ett bra komplement och emellanåt good enough. 

Jag arbetar hårt och mycket för att få ihop pengar så att räkningar kan betalas. Vänder på varje krona och lever på existensminimum men mår bra och har det jag behöver. Är det något undertecknad borde så är det att höja mina egna priser och aldrig göra någonting gratis ... jag vet. Mitt och mina kollegors arbete bör värderas högre och våra arvoden höjas!


Att vara egenföretagare idag när coronaviruset checkat in är både tufft och ovisst. Klasser och event ställs in och plötsligt är den planerade inkomsten halverad.

Vet att många har det betydligt tuffare. Vi bör därför hjälpa varandra på alla sätt vi kan komma på, inte enbart köpa mat och medicin åt oss själva utan även till grannen. Handla lokalt. Besök din frisör och andra småföretagare, de du har runt ikring dig, nyttja deras tjänster så de överlever.

Och skulle du vilja göra något för mig så erbjuder jag PT-timmar i min hemmastudio eller digitalt. Du får chansen att få ett skräddarsytt paket (yoga, yin eller FLYoga) enbart för dig (mot betalning).




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar