fredag 6 mars 2020

Tänk, tänk, tänk!!!


Hur gjorde vi innan mobilen fanns? Med allt ...

Jag skulle iväg och undervisa. Telefonen låg på laddning, den var nästan klar så tanken var att plocka på mig den det sista jag gjorde innan jag lämnade hemmet och satte mig i bilen för att köra in till stan.


Hittade en ledig parkeringsplats, inte alls långt ifrån studion och stoppade handen i fickan för att ta upp mobilen. Jackfickan var tom!?

Åh nej! Min iPhone kom aldrig med ...

Inget bankort, inget körkort och ingen telefon att ringa från.
Tankarna gick på högvarv. Hur skulle jag betala parkeringen?
Tidsmässigt fanns ingen möjlighet att hinna hem, hämta telefonen och köra tillbaka.

Tänk, tänk, tänk!!! Var finns det gratis parkeringsplatser?
Svar: ingenstans om du befinner dig inne i city.


Min enda lösning var att köra bilen till studion, in på den trånga (och förbjudna) innergården. "Tjuvparkera" för att få möjlighet att rådgöra. Kanske kunde jag få låna pengar?

En klok person undrade om någon fanns hemma hos oss? Ja. Fick en telefon placerad i min hand och kunde ringa mannen som betalade parkeringen från min mobil. Iväg med bilen, parkerade på nytt och promenerade tillbaka till studion där jag återigen fick låna samma mobil (att använda som både klocka och tidtagare). Musikfrågan löstes genom den bandspelare som står stationerad i salen (normalt spelar jag även musik från min mobil).

Att glömma telefonen är inget jag rekommenderar, speciellt inte om du har ALLT (annat) i den. För mig löste sig dock situationen både smidigt och enkelt. Tack för det!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar