tisdag 3 mars 2020

Mysteriet med klockan


När jag yogar så landar jag i mig själv, i min egen bubbla, en plats som är skön att befinna sig i. När jag undervisar är min önskan och förhoppning att jag ska kunna erbjuda förutsättningar för mina elever att hitta eget space, sitt andningshål att bara vara och tanka energi.


Hur tokigt blir det inte då om den klocka som finns i salen, vid min matta för att jag ska kunna hålla tiden, börjar ringa!?!

Två tisdagar i rad har detta inträffat. Förra veckan fattade ingen i salen varför det började låta? Hade någon sin mobil i närheten?

Ganska snart stod det dock klart att ljuden kom från studions klocka och att det var en väcknings signal. Jag snoozade apparaten och fick sen med jämna mellanrum vara snabb på knappen så vi slapp bli störda. Sammanfattningsvis så kan jag skriva under på att alla vaknade till och att den där bubblan blev svårare att befinna sig i.


Igår ringde klockan igen. Denna gång agerade jag på en gång och stängde in den i förrådet. Min mobil (på flygplansläge) fick vara vår tidshållare. Efter klassen var vi flera som undersökte klockan. Tittade igenom inställningarna och försökte ta bort "väcknings läget" men det gick inte?

Alternativet var att ta ut batterierna vilket kändes fel, eftersom det innebar att hela klockan skulle behöva ställas om. Istället meddelade jag läget till studions ägare som lovat lösa vårt lilla "tisdags problem".

Känns skönt att veta att vi nästa vecka slipper väcknings signalen och 100% kan få vara där vi önskar vara, på våra mattor och i oss själva.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar