måndag 30 mars 2020

Nej, nej för "selfie filmning"


När du läser den här texten så ska jag alternativt håller på eller så har jag sänt live från yogastudion. En ny erfarenhet på grund av den "tid" vi befinner oss i och eftersom texten skrevs kvällen innan så kan jag inte berätta hur det gick ... bara att uppgiften står/stod på min to do lista.

Har laddat både ipad och iphone samt packat ner sladdar.


Utan stativ så blir det en hel del problemlösning, visserligen är jag bra på sånt men tidigt på morgonen finns liksom ingen marginal. Måste därför minnas att jag ska vända kameran tvärtom mot vad jag är van, ingen selfiefilmning (ger sämre bildkvalitet) utan bildskärmen ska riktas in mot väggen.

I skrivande stund hoppas jag därför att allt flyter på lika bra som det verkar ha gjort för de kollegor som redan fixat sina livesändningar.

Wish me luck!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar