måndag 23 mars 2020

Vilken tur att de slapp sopsäcken


På en yogastudio, vilken jag håller klasser på, har vi under denna termin haft en "häst" (läs klädställning) med yoga- tights, linnen, toppar, koftor, sport-behåar samt annat som går att återanvända.


Loppisprylar att bläddra bland och kanske hitta något du verkligen behöver för en billig penning. Jag har själv både fyndat och sålt. För mig känns återbruk helt rätt, den enes skräp blir någon annans skatt. Dessutom tar vi ansvar vad gäller onödig konsumtion.


Som extra bonus låter sig min lycka sprudla och glädjas när jag utan föraning ser ett av mina tidigare plagg pryda en annan persons kropp under en yogaklass! Det är som att få en present. Hurra, någon gillar mina kläder! En sån tur att de slapp sopsäcken.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar