lördag 11 mars 2017

Ett skratt förlänger livet? Jaaa!


Åh, vad jag äskar att LEKA!

Inte trodde väl jag ... hade ingen tanke på att klassen skulle utvecklas åt det hållet men WOW så härligt!


Jag cyklade iväg till den yogaklass som jag brukar gå på varje lördagsmorgon. Vi startade upp som vanligt och tror att alla var inställda på ett hatha vinyasa pass. Ack så fel vi hade.

När vi värmt upp med solhälsningar, framåtfällningar och krigarposer så uppmanades vi att bilda par. Jag har testat acroyoga/paryoga en gång tidigare och tyckte att det var både roligt och spännande. Tillit är en viktig ingrediens precis som kommunikation och att våga testa gränser, åtminstone lite grann.


Det underlättar om du prestigelöst kan skratta (åt dig själv), kärleksfullt och jag kan informera om att det skrattades mycket, högt och glatt. Vissa övningar var krångligare än andra men humören var på topp och jag lovar att alla lämnade studion med stora leenden.

Så oerhört roligt att få leka, samarbeta och skratta!!!

Som ett extra bonus fick jag ett av de bästa tipsen att ta med hem när det gäller handstående. Kanske kan jag äntligen våga att stå fristående? Någon dag ...


Må gott!

Länk till yogautmaningens Dag 8: Anapana meditation

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar