söndag 26 mars 2017

Ingen vinst men ändå en vinnare


För er som undrar så vann jag INTE resan till Indien ... jag vann familjetid hemma istället (under påsk). Helt okey :) Får göra min drömresa vid ett annat tillfälle.

Är så glad för den "riktiga" vinnarens skull!


Helgen som varit har andats vår. Sol, blåst och värme. Har suttit på uteservering och fikat med solbrillor. Njutit med kära vänner.

Har gottat mig i de batteriladdare energistrålarna sittande direkt på gruset med ryggen mot husväggen på vår innergård. Så nice, så livsbejakande!


Longboarden har används, inte av mig men av sonen ... ett säkert vårtecken. Själv har jag grävt fram converse och jeansjacka. Bäst att passa på när tillfälle ges, i morgon kan det vara råkallt igen?!

Igår förmiddag hände det ... igen, har skrivit om "detta fenomen" en gång tidigare för typ ett år sedan. På andra sidan vägen i en bostadsrätt mitt emot vår bor en kvinna i en av takvåningatna. Hon har som vana att någon gång emellanåt krypa ut genom sitt fönster. Det svarta plåttaket är platt och kanske två meter brett? Dagen till ära bar kvinnan bikini!


Med tanke på den kyliga morgonen så häpnade vi. Temperaturen steg dock snabbt och antagligen värmde den svarta plåten. Såg mysigt ut även om det kändes alldeles för tidigt med SÅ lite kläder. (Jag är uppfödd med "Blåsippan ute i backarna står ...", att svettas in våren för att hålla mig frisk.)

Om jag kunnat hade jag mer än gärna solat som granen mitt emot, på taket men hos oss är det ännu inte så varmt, om hon har sommar så har vi tidig vår. Haha


Känner mig utvilad och nöjd, redo för ny arbetsvecka. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar