söndag 19 mars 2017

Helgarbete


Igår startade jag och mannen det projekt vi funderat på under ett par veckor, att tapetsera om.
Hur gick det då? Blev vi osams, så där skilsmässoaktigt!? Nä ...

Mannen påpekade försiktigt efter vår inledning, då vi måttade och gjorde de förberedelser som krävdes att jag var lite bossig ...

Va? Nä. Eller?


Jag tänker att vi är två ledare som vet hur vi vill få jobbet gjort, det skulle kunna leda till någon form av kamp. För att slippa detta valde jag att lyssna, tänkte att det spelar ju faktiskt ingen roll om han eller jag styr, allt handlar om samarbete. Så jag backade och lät mannen ta rodret.

Nu snackar vi samarbete. Plötsligt blev den svåra mönsterpassningen betydligt enklare och trots att jag vid något tillfälle kanske velat svära högt över luftbubblor så rann frustrationen bort. Vi var ett team och arbetet flöt smidigt.

Så tog tapetklistret slut och vi fick lov att pausa arbetet. 3/4 är klart. Vi avslutar idag. Svåraste biten återstår men på något sätt kommer vi att ro projektet i land.


Ha en härlig söndag!


Yogautmaning #lärkännadinkropp Dag 15: Känn in ditt hjärta

http://josefinesyoga.metromode.se/2017/03/19/lar-dig-lyssna-pa-din-kropp-dag-15-laka-med-att-kanna-in-hjartat/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar