måndag 20 mars 2017

Och så var det det här med sommarsemester ...


Vi smider planer hemma hos oss ... jag och mannen. Vi har riktigt roligt. 
Bollar idéer och diskuterar hur och vart vi ska åka på semester i sommar.

Egentligen är detta inte lätt för oss, vi är extremt olika och har långt ifrån samma önskemål. 
Jag är ett uppladdningsbart batteri som helst tillbringar hela min ledighet i solen, nära vatten. 
Mannen däremot blir rastlös och tycker att det finns tusen roligare upplevelser än att ligga på en strand.


Vi får lyssna in varandra, kompromissa och hitta något som båda kan känna sig nöjd över. 
Verkar som att vi är på god väg.

Mannen kom dessutom med en helt underbar idé vilken jag inte tänker avslöja eftersom det för tillfället mest är en idé. Nu gäller det att samla information om resmål och kostnader.


Ett krux bara ... jag har ingen semester.
Måste däremot vara ledig, behöver det. 
Jag får helt enkelt be om tjänstledigt utan lön ...


Ja, ja allt ordnar nog sig. Fortsättning följer ...


Hej svejs!


Yogautmaning #lärdiglyssnapådinkropp, dag 16: Somna med Viparita Karani
http://josefinesyoga.metromode.se/2017/03/21/lar-dig-lyssna-pa-din-kropp-dag-17-somna-med-viparita-karani/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar