tisdag 14 mars 2017

När hjärtat får vad det önskar


Ibland får vi inte det vi önskar MEN kanske istället det vi behöver.

Så var det för mig igår på morgonen då jag klev in i yogastudion. Innan passet vet jag aldrig vad som väntar och det är lika spännande varje gång, som en oplanerad resa.



Eftersom jag är mer en "yang" person så hoppas jag oftast på svettiga klasser med fysiska utmaningar, det är "mannen" i mig som jublar över utmaningar av detta slag.

Igår leddes vi in i en värld av tystnad, bolster och tända ljus. Klassen var meditativ och lugn. Mer en yinklass än en hatha klass. Vi stretchade, roterade och höll våra asana länge. Det var magiskt.


Jag tänkte att det här är INTE vad jag hoppats på MEN vad min kropp behöver (!) efter dagar av högeffektivt arbete. Det var som att jag fick en present som jag kanske inte skulle givit mig själv. Kände enorm tacksamhet och flöt med.

En fin start på gårdagen. Massor av energiboost och ett hjärta som fylldes med kärlek.


Kram!

Dagens yogautmaning #Lär känna din kropp, Dag 11: Läka med lektid

http://josefinesyoga.metromode.se/2017/03/15/lar-dig-lyssna-pa-din-kropp-dag-11-laka-med-lektid/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar