torsdag 16 mars 2017

Kors i taket


Lejonkungen ringde härom kvällen.
"Sitter du ned mamma?", inledde han samtalet.
"Nej, tycker du att jag borde det? Lägger mig på sängen. Okey?"

Så fick jag veta att sonen testat ett yogapass borta i Vancouver, hängt med någon tjejkompis som ville ha sällskap. Troligtvis en yinklass, konstaterade vi efter att jag ställt några nyfikna följdfrågor.

Trodde INTE att Lejonkungen skulle testa yoga ... trodde kanske mer att astronauten ville prova på av ren nyfikenhet, han som älskar att träna allsidigt. Ja astronauten har testat, hängde också med en tjejkompis på en klass (för något år sedan) men fastnade inte för yogan.

Mannen säger "nej tack" och påstår att han är rörligare och smidigare än vad jag är, åtminstone vad gäller höftöppnare. Han har vid något tillfälle testat hemma när jag yogat och JA han har delvis rätt. Min älskling som tidigare hänvisat till sin goda grundkondition, den han byggde upp som barn, tonåring och fram till trettio års åldern. Så flinar han.

Kanske jag kan locka med Lejonkungen till studion? Han har inte stängt några dörrar. Spännande!


#Lärdiglyssnapådinkropp, dag 13: Läka med vridningar
Här kommer länken till Josefine Bengtssons blogg:
http://josefinesyoga.metromode.se/2017/03/17/lar-dig-lyssna-pa-din-kropp-dag-13-laka-med-vridningar/


Lycka till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar