torsdag 2 mars 2017

Ovant och faktiskt lite svårt


Har länge tänkt att en eltandborste vore spännande att testa, vore säkert bra för mig och mina tänder.

I mun är det trångt, tänderna sitter tätt och det kan vara svårt att komma åt, dessutom brottas jag med det faktum att jag behöver tänka på att borsta lååångsaaamt ... inte helt lätt då min personlighet ofta är "på väg".

Tur för mig att det i kidsens badrumsskåp står en eltandborste, det är Lejonkungens, han tog den inte med sig över Atlanten. Ännu mer turligt är att vi har extra tandborsthuvuden till apparaten.


Härom dagen laddade jag eltandborste och kvällen efter testade jag för första gången. Vilken underlig känsla, som att vara hos tandhygienisten. Det brummar och vibrerar. Vet inte vad jag ska tycka? Kändes svårt.

Borstade igenom hela munnen och alla tänder men när jag var klar körde jag ett extra varv med min egen manuella tandborste. Känner mig tryggare med den. Måste nog öva på den med el och vibrationer.


Hej svejs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar