lördag 2 juli 2016

21 dagars meditationsutmaning CHECK


Imorse var det dags för sista dagen i den meditationsutmaning som jag deltagit i. Är så oerhört glad och tacksam för allt jag lärt mig och för de tydliga instruktioner Josefin Bengtsson handlett oss med.


Wow, jag fick dansa igen! Ladda ned 4-5 låtar egen favoritmusik och ge järnet. Stängde in mig i bortreste sonens rum och skakade loss. Varje muskel i min morgontrötta kropp vaknade till liv och hela jag fylldes av energi. Love it!!!



Denna dag skulle vi utvärdera samt motivera varför just jag skulle vinna en retreat resa. Jag kopierar min text och klistrar in här så slipper jag skriva dubbelt

Den här meditationsutmaningen har varit en rakt igenom inspirerande och spännande resa. Varje dag har jag vaknat med spänd förväntan och nyfikenhet. Jag har lärt mig sååå mycket. En sak jag är mest tacksam över är förslag på olika sittställningar. Mina höfter är inte tillräckligt öppna för att orka sitta i halvlotus i 15 minuter, vissa dagar går men andra domnar en eller båda fötterna.
Jag kommer att fortsätta att meditera om inte exakt varje dag så flera dagar i veckan. Det är så underbart att det finns en sån stor variation, något för varje dag.
Min största utmaning förutom att sitta skönt är att släppa prestationen. Jag blir bättre och bättre men vill fortfarande så mycket samt gärna nå målet typ direkt … vilket jag i huvudet vet är omöjligt. Yogan och meditationen lär mig att vara snäll mot mig själv, att lyssna inåt och försöka att bara vara, släppa kontrollen. Min absolut värsta hangup är andningsövningar då jag ska pausa andningen. Rädsla och obehagskänslor överfaller mig och jag måste jobba mentalt. Vet inte varför? Att vara tvungen att hålla andan, att inte få tillräckligt med luft är ett riktigt hjärnspöke och ändå vet jag att min kropp fungerar, att jag mår bra.
En av mina drömmar är att få åka på yoga retreat, bara vara närvarande i stunden och få prioritera mig själv och min kropp. Så skulle jag bli vinna så går min stora dröm i uppfyllelse :) September passar mig bäst, helst sista alternativet 11-18 september
Jag har genomfört alla utmaningar men de där vi behövt partner har jag löst på annat sätt. För att uppmuntra andra så har jag varje dag under utmaningen skrivit om min egen upplevelse och resa i min blogg. Jag har länkat till din blogg Josefine så att de som önskat själva skulle ha möjlighet att vara med, läsa och/eller hitta ny inspiration. Från min blogg Mias sidor så delar jag vidare till Facebook samt Twitter varje dag.
Tusen tack för allt Josefine! Jag är sååå tacksam för att jag gavs möjlighet att delta i denna utmaning. Stor kram <3

Glömde skriva vilka utmaningar jag gillade bäst. Kanske att möta mig själv i spegeln? Så spännande samt alla dansutmaningar.
De svårare var när vi skulle meditera med öppna ögon. Jag vill helst blunda, stänga ute omvärlden och hamna i min bubbla. Häftigt att utmana sig själv och upptäcka att jag kan mer än jag tror samt upptäcka att vissa meditationer passar mig bättre än vad jag skulle gissat som SA TA NA MA samt AUM


KRAAAM!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar