onsdag 27 juli 2016

I morgon är en annan dag


Min kropp är rastlös, det är sannerligen inget harmoniskt tillstånd. Jag yogar och mediterar för att hitta jämvikt men det räcker liksom inte riktigt.

Kanske eller troligtvis så skulle jag mått bättre med längre semester, en vecka är endast sju dagar ... men nu är det som det är.


Den öde citykärnan, avsaknad av ledarledda träningspass, och mindre att göra på jobbet är tre anledningar till att jag hamnar snett mentalt. Jag som brukar kunna hålla humöret uppe? Vet inte om så många märker, räcker med att jag gör det.

Kropp och knopp blir segare och jag hamnar i slowmotion läge, går liksom på halvfart. Huvudet och musklerna ropar "Öka!" De vill tillbaka i jämnvikt. Mer speed = mer gjort.

Vad kan jag göra annat än kämpa på, hitta lösningar och le? I morgon är en annan dag.


Puss & kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar