måndag 4 juli 2016

Sommar äventyr på egen hand


Nu är jag framme!!! Efter att ha haft magen full av fjärilar (vilket jag ofta får när vi ska ut och resa) så befann jag mig i gången mellan boardingdisken och flygplanet till Mallorca, då dyker markpersonalen upp och ber alla vända tillbaka. Teknikerna har inte gett planet godkänt att lyfta.
Alla passagerare ombeds gå till ny gate. Annat plan och ny avgångstid. Jag skickar meddelande till mitt boende i Port d' Antrax, att jag hoppas hinna i tid innan de stänger sin incheckning.

Med på samma plan är Kristian Luuk. Han är osynlig, grå som en skugga, precis som jag reser han ensam. Antagligen vill han inte dra någon uppmärksamhet till sig. Skönt att vara svensk kändis i Sverige, inga paparazzifotografer någonstans. Kristian är som vem som helst och han FÅR vara i fred.


När vi landar på Mallorca så går allt smidigt och fort. Jag grabbar min kabinväska och går mot taxiutgången, där står bilarna på rad och jag får en kvinnlig chaufför. Hon kör snabbt och smidigt mot den kustby som ska vara mitt hem under en vecka. Resan blir dyr 62€ men jag har varit beredd.

Nu är klockan massor och jag hinner precis i tid att checka in på pensionatet, får en riktig, äkta och stor nyckel att bära med mig. Kvällen avslutas på pub med en massa grabbar. Jag ser Island förlora mot Frankrike i fotbolls EM, äter en god burgare och dricker kall öl. Typ alla verkar heja på Island precis som jag.


I morgon ... faktiskt idag ska jag gå på upptäcksfärd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar