tisdag 12 juli 2016

Ett litet guldkorn i tillvaron


En av de bästa sakerna med att komma hem har varit att få sova i min egen säng.

Nu är det inte så att jag har svårt att sova borta men just denna gång njuter jag extra mycket, det är sååå skönt att få krypa ned under täcket mellan svala lakan!

Sommarnätter i värme innebär ofta svårare att komma till ro, i alla fall för mig. Lakanen blir skrynkliga och klibbiga och jag vrider mig fram och tillbaka. Vill ha så lite som möjligt på mig för att slippa värmen runt ikring.


Det har hänt mer än en gång att jag tagit täcke och kudde och lagt mig direkt på balkonggolvet för att få lite mer svalka. Sedan jag kom hem igen så har jag sluppit det.

Så jag njuter och njuter av känslan. Mjuka sköna och svala lakan, så underbart! Nu måste jag bryta mig loss och ta mig upp, det är arbetsdag även idag.


Ha det bra så länge


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar