söndag 31 juli 2016

Konsten att bara vara, vila


Har njutit varje sekund av helgen som bjudit från allt från ett AW i fredags där två sociala och trevliga marsvin bjöd på vitt vin, så trevligt att jag glömde återlämna den coola nyckeln med balettsko. Mannen skakade på huvudet och log snett när jag erkände mitt misstag, som om han inte alls var förvånad!?

En helg fylld av rekreation och familjemys, typ IKEA med mannen och utprovning av nya madrasser till en planerad ny säng. Snacka om djungel. Vad är bra? Vad ska vi undvika? Vi vet inte ... Fick dock bra hjälp.

Åskväder med översvämning och ett boende som tillfälligt fick sjöläge.


En av mina drömmar är att bo vid havet, jag fick nästan som jag önskar om än bara för en helg.


Jag har njutit av solen, lyssnat på flera sommarpratare, läst och laddat batterierna. Jag har varit en god mor och hustru och samlat pluspoäng genom 2 x lyxfrukost (olika varianter), hembakat och kärleksfull matlagning. Jag kan om jag vill ... det är bara så sällan jag har både tid och lust samtidigt.

Jag har sprungit, yogat och promenerat iväg för att överlämna den balettskonyckel som tillhör min kära vän med de generösa marsvinen.


Nu är jag redo för en ny arbetsvecka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar