fredag 8 juli 2016

Vilse i Palma


Två blondiner i hyrbil, say no more ... eller?

Så här var det. Jag hade lovat min vän att vara behjälplig i madrassköp till den nya säng de köp. Det vi skulle göra var att köra in till möbelaffären och provligga samt köpa hem.

Ett litet problem bara: min vän visste inte var butiken ligger ... Hon fick hjälp att skriva ut en Google map karta med inritad körsträcka. Så långt inga problem det var när vi kom in i myllret på Palmas gator som problemen uppstod. Nu hade vi ingen beskrivning längre och trafiken är att likna med Stockholms.

Min vän ville att jag skulle sätta på dataroomingen till mobilen och söka. Inte min grej ... Vad sägs om traditionell karta och att faktiskt fråga någon. Sagt och gjort så blev det sista vår melodi. Teknik stressar mig mer men de gamla traditionella varianterna.

Palma är enkelriktat i en stor del av staden och det försvårade för oss, vi kom nästan fram ett par gånger för att få vända bilen och körs runt, börja om från ruta ett. På tredje försöket så lyckades vi!

Men det blev inga madrasser hemlevererade, de fanns på centrallagret och måste beställas men det är en annan historia.

Vår eftermiddag i Palma handlade mer om gamla stan, en utbränd buss och trafikstopp åt ena hållet.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar