torsdag 21 juli 2016

Sol ute, vind inne

Skulle kunna säga att det är skilda världar, innanför och utanför butiksdörren. Ute är det svensk sommar, en blå molnfri himmel, stekande sol och varma vindar. Inne hos mig i butiken så blåser kalluft från ventilationen och jag måste klä på mig för att slippa frysa!


Om jag fick välja så skulle jag ligga på en strand nu, läsa en bra bok och simma men jag får inte välja. Jag arbetar och hoppas att det fina vädret håller i sig till söndag då jag är ledig. Egentligen går det ingen nöd på mig, jag gillar läget.

Sommaren har både morgnar och kvällar. I morse yogade jag som vanligt innan jag flyttade ut mattan till balkongen och körde en skön meditation i solen. Att få sitta ute i vår oas ger mig den energi jag behöver för att tillbringa resten av dagen inomhus.


Ikväll har jag tränat på nytt sätt. Tog en powerwalk med en kompis till ett av stadens nyare utegym och lekte där. Skönt med lite prestigelös och mindre prestationsinriktad fysisk aktivitet. Vi hade roligt när vi "lekte".

Antar att våra söner skulle skakat på huvudet och lett kärleksfullt överseende om de sett oss men det spelar ingen roll, jag hade inte gjort på något annat sätt.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar