söndag 24 juli 2016

Baddag

Tro det eller ej men igår premiärbadade jag i svenskt vatten!


Det blir så när jag arbetar hela sommaren och tillbringat den enda semesterveckan utomlands. Hett i solen och kallt i vattnet, uppfriskande skulle det kunna sammanfattas.

Vad som var häftigt och ett stort plus var den kvinna som kom promenerande efter stranden. Jag hade precis lagt ut min filt när hon tilltalade mig. En flaska vatten, nej två stycken räcktes fram med orden: "Det kommer att bli hett idag" Hon log och jag tackade.

Självklart hade jag med eget vatten men lite extra kunde nog vara bra. Underbart med en sådan drive! Nämnda kvinna delade ut vattenflaskor så långt lagret räckte till familjer samt alla andra som tacksamt tog emot. Och jag kan lova det behövdes.

Senare efter lunch när min försenade vän dök upp så anlände även molnen. Åskan mullrade i fjärran och några enstaka regndroppar föll. Vi satt kvar. Värmen släppte inte greppet och  det fanns ingen anledning att avbryta badandet förrän regnet blev mer ihärdigt ... men det inträffade någon timme senare.


Kram!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar