lördag 30 juli 2016

En bra start


Äntligen en morgon att få sova till jag vaknar, dra på mig löparkläder och ge mig ut i sommarvärmen. Det är lagom varmt, strax under 20 grader och världen är stilla, enbart några andra löpare och så hussar eller mattar som är ute på morgonpromenad med sina älsklingar.

Det är andra gången i sommar som jag springer så jag lyssnar in kroppen. Mina löparskor är dessutom nya så jag behöver ha lite uppmärksamhet där också, observera relationen mellan fötter och sko.


Tänk så klok jag blivit ... eller? Vill slippa onödigt slitage och en kropp som mår sämre för att jag pressat den för hårt. Önskar må lika bra i morgon. Löpturen går bättre än sist och jag återvänder hem svettig men piggare.

Igår var jag smart, förberedde god smoothie och inhandlade färska croissanter så att familjen kan få lyxa lite extra idag. I lugn och ro kan jag och katterna äta frukost på balkongen medan mannen brer ut tidningen i köket och äter i skuggan.

En skön morgon och en bra start på min/vår dag! Tänk om vi oftare kunde ladda upp på detta vis.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar