onsdag 20 juli 2016

Här och nu

Där är där man inte är. Här är där där man äär.

Börjar med ett par meningar ur ett avsnitt ur en sång ifrån Fem myror är fler än fyra elefanter, tänker att den strofen passar min blogg idag.


För ett par dagar sedan var jag och mannen på Österlen, det känns mer som om den weekenden ligger flera veckor tillbaka i tiden. Även min semesterresa till Mallorca känns långt borta, typ som om den njöts för någon månad sedan ...

Har jag extremt fullt upp nu? Är min tidsuppfattning skev?


På ett sätt har tiden flugit iväg och på ett annat så är allt här och nu, som att äta tårtan och ha den kvar på samma gång. Förstår du hur och vad jag menar?

Egentligen existerar varken tankar framåt eller bakåt utan enbart NU. Jag sitter här, i soffan och skriver blogginlägg. Vänstra handen på Tigers mage och den högra på tangentbordet, pekfingervals.


Sammanfattningsvis har jag ingenting vettigt att skriva idag. Fyller istället inlägget med bilder ifrån vår Österlen tripp, vyer från vårt boende på Strandbogårdens B&B utanför Löderup. Vilket för övrigt varmt rekommenderas!


Kram



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar