torsdag 14 juli 2016

Breathtaking

Att försöka skriva blogg på mobilen är knöligt, allt är så smått och pillrigt, tålamodsprövande och bilderna vill inte samarbeta ... Kanske blir uppehåll till vi är hemma igen? Ber om ursäkt för alla bilder som dubblerat sig och hamnat längst ned i flödet, sorry

När vi närmade oss målet för vår destination igårkväll så upplevde jag något som för mig är ovanligt. Ljuset och skymningen. Himlen och naturen var i fullkomlig harmoni och de färgspel, den palett som visade upp sig runt bilen var en vy som var så oändligt vacker.

Vi har varit på Österlen tidigare om än för 18 år sedan då grabbarna var små och vi hyrde en stuga inne i Skillinge. Minns inte det jag upplevde igår.

Nästan religiöst. Så vackert att jag fick andnöd och nöp mig själv i armen. Fullkomlig harmoni och dramatik på samma gång. 

Visst har jag varit med om vackra vyer, magiska och mäktiga men inte som igår. För det som mest påverkade mig var färgerna och ljuset. Förstår varför konstnärer älskar Österlen. Säger bara Wow!

Ha det


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar