onsdag 30 januari 2019

Behöver en rejäl spark i baken


Jaha, dags att ge sig in i nästa snårskog, välja bokföringsprogram ... pust.

Även om jag aldrig haft problem med att räkna eller förstå matematiska problem så är bokföring ingenting som lockat mig, det känns tråkigt. Är dock viktigt, speciellt nu när jag ska driva eget företag och behöver ha koll på allt.

Har frågat vänner vad de rekommenderar och själva använder. Har googlat och till slut beslutat mig för vad jag vill testa.

Min känsla är inte upprymdhet och glädje, snarare geggig lera som klibbar och gör det svårt att röra sig, i alla fall smidigt. Jag är utanför min bekvämlighetszone, igen.


Emellanåt undrar jag varför jag så ofta är på (för mig) outforskad mark? Finns dock inga genvägar, inga trollspö eller magiska formler, för jag vill förstå. Jag vill lära mig. Jag vill kunna.

Behöver en spark i baken för att komma igång. Behöver mannens support. Låta honom sikta och kicka. Skicka ut mig i leran så jag måste klura ut ett sätt att ta mig igenom geggan, upp på stadigare mark.

Så planen just nu är att vänta och be om just denna hjälp.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar