onsdag 2 januari 2019

... som om jag förgiftat mig själv


Det är något konstigt med mig, ja eller med min kropp. Ungefär som att jag helt plötsligt skulle vara överkänslig mot kaffe alternativt kaffe i kombination med fikabröd?

Känslan efteråt är mer lik baksmälla, som att kroppen skulle vara bakfull??? Den blir förbannad och jag blir typ illamående och lite luddig i huvudet, som om jag omedvetet förgiftat mig själv. Kroppen skriker och signalerar att den vill bli av med slaggen = giftet. NU!


Normalt sätt brukar jag kunna dricka en lägre dos kaffe (framför allt direkt efter maten) men att byta ut intaget till eftermiddagsfikat verkar vara svårare.

Mystiskt ...

Vill dock slippa må som igår. Innebär detta att kaffe bör undvikas helt? Eller kanske enbart ett tag?

Bäst att pausa ett tag även om det känns trist för en kaffeälskare.

Klart jag överlever, te är trots allt ett bra och gott alternativ.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar