söndag 6 januari 2019

Let´s do this!


Nu börjar det ... mitt nya liv, idag och denna vecka. Den första veckan av januari har bestått av återhämtning, vila, fika med vänner, pluggande, familjeliv, dagliga promenader, meditation och yoga. Mina batterier är ordentligt laddade.

Jag är redo att kavla upp ärmarna och börja. Testa att stå på egna ben och att starta upp på riktigt. Inleder därför veckan med boost och input på Hera Hub, mitt vattenhål och bollplank.


Tre månaders tjänstledighet gör att jag får TID,  kan slappna av (lite), nörda in och ge mig själv möjlighet att få vara den rookie jag faktiskt är.

Ett pussel byggs bit för bit. Jag har ingen magisk trollstav och även om jag hade det så är jag inte så säker på att jag vill få bilden serverad.


Däremot kommer det att kännas ekonomiskt men om jag fegar så minimeras chansen att nå målet. Min dröm. Ett steg i taget är min tänkta väg framåt.

Vem vet hur det känns om tre månader? Kanske jag längtar tillbaka till jobbet? Kanske står jag på en helt annan plattform?

Så planen nu är att fortsätta att vidareutbilda mig, att plugga och läsa in ytterligare kompetenser så att jag har mer att erbjuda.

Idag är dag 1 av mitt nya arbetsår. Let´s do this!!!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar