lördag 19 januari 2019

Fastspänd är inte riktigt min grej


Konstaterar så här efteråt att min kropp inte mår bra av för många timmar i bil. Min roadtrip i alla ära var nice men i halvlek och efter etapp två har jag fått starka reaktioner från mig själv.

Min kropp gillar att röra sig. Att sitta fastspänd i ett antal timmar är ingen hit. Som passagerare i framsätet kan jag sträcka ut betydligt mer, byta ställning och flytta runt men som chaufför är läget annorlunda. Jag sitter där jag sitter och höger ben är mer eller mindre aktiverat hela tiden, det får sällan slappna av ... endast om farthållaren används. Armar och axlar lagrar spänning vilken flyttar in i nacke, mellan skulderblad och rygg.

Avslutad roadtrip borde därför belönas med ordentlig massage!


Jag är glad att yogan finns och att mina kunskaper idag är så stora att de vet hur jag ska ta hand om min kropp både i halvlek och efteråt.

Lördagens yogaklass mjukade upp ömmande muskler och yin yogan jag och mannen senare gjorde tillsammans fick kroppen att slappna av ordentligt.

Så bästa medicin efter stillasittande är rörelse (men det visste du nog redan).





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar