söndag 27 januari 2019

Fly high or swing


Tänk hur det kan vara i livet. Har du någonsin fått en idé som du bara vet att du måste fullfölja, för det är hjärtat som pratar med dig, din magkänsla. Har du satt upp långsiktiga mål trots att du i praktiken aldrig ens testat "grejen"?

Jag har och äntligen kommer min dröm att bli verklighet! Pusselbitarna faller på plats och jag får precis det stöd och den support jag önskar.


"Har du aldrig testat?"
"Nä"
"Och ändå vet du?"
"Ja"

Igår var det dags att "prova på" aerial yoga. Jag hade redan bokat kurs och plats på FLYoga utbildning, nu var det bara det där första steget som skulle tas, premiär swinget. Och jag kan säga att det var precis så roligt som jag vetat i flera år. Detta ÄR något för mig. Jag vill lära mig allt!


Salen var överfull med nyfikna människor som ville prova på. Själv fick jag äran att hjälpa till att hänga upp gungorna samt se hur krokar och fästen fungerar. Sen valde jag att kliva åt sidan en stund för att observera och fota. Det skulle vara två klasser så för mig var det ingen brådska. Alla fick turas om. Min kollega och lärare gjorde ett bra jobb och med sin sprudlande entusiasm spred hon värme och energi i rummet. Ingen ville sluta.

Klass nummer två var något mindre så då fick jag en gunga helt för mig själv. Vilken lycka! Visst hade jag hunnit testa en hel del under de första 45 minutrarna men nu fick jag chansen att flöda utan paus efter instruktioner av tidigare nämnda lärare.

Jag svävar som på små moln. Så glad. Så tacksam. Så lycklig.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar