tisdag 1 januari 2019

Dags att kicka igång 2019 på allvar


Om jag hade arbetat så skulle jag just nu vara i butiken för en tidig inventering men så ser det inte ut för mig, min tjänstledighet på tre månader har precis tickat igång och jag sitter i soffan och hör stormen vina utanför husknuten.

En lyxig tillvaro kanske du tänker? Absolut men alla medaljer har en fram och baksida, för mig är baksidan ekonomin. En summa är ihopsparade (under hösten så att jag inte ska behöva leva på mannen) och senare i januari bör höstens yogalärartimmar hamna på mitt företagskonto. Trots det vet jag att sparsamhet är ett måste en tid framöver.

Har så smått börjat läsa in Yinyoga kompetens och fyller min kalender med de timmar som nu är uppbokade för yogaklasser på olika gym och studios. Även om det för tillfället innebär 7 klasser i veckan så är det på tok för lite för att jag ska klara mig ekonomiskt ...
Antaet är dock bra i sig, för många timmar kan bli slitigt.

Ja ja allt ordnar sig. Alltid. På något sätt. 😜🙏


Så hur var julen då? Jo tack bra. Att vi stannade hemma var det bästa beslutet vi kunde ta. Mannen samlade på sig stress och har brottats med återfall av lättare kramper. Läkningen går långsamt framåt och även om han haft det tyngre så har vi haft det bra med kidsen och de gäster som dykt upp.

  • Jag har ofrivilligt lyckats färga lakan rosa (tvättades med en gammal linneduk som har svagt röda ränder ...) 😂😂😂
  • Mannen öppnade en julöl och överraskades av död spindel som flöt omkring i glaset
  • Vår dekorerade julgran välte nästan på julaftons morgon men fångades upp i rätt ögonblick så att jag och Astronauten kunde justera julgransfoten.
Känner i magen att 2019 kommer att bli bra. Jag har redan kommit igång med mitt nyårslöfte som innebär att hitta tillbaka till min egen träning, den som höjer pulsen och förbättrar konditionen. Nu är det bara att hålla i och fortsätta i samma anda.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar