lördag 26 januari 2019

Välj bort frustration


Jag är "störd" och frustrerad. Vet att jag skrivit om detta ämne i en tidigare blogg för ett tag sedan, tror det var i slutet av förra året?

Har förstått att en sak är mindre bra att jag gör ... ställer mig på vågen!

Jag väger fem kilo för mycket!!! Eller ska jag skriva så här; jag väger fem kilo mer än jag gjorde för typ tio år sedan.

Fattar ingenting? Kan ha samma kläder, de har INTE krympt i garderoben. Däremot tycker jag mig se att det finns mer av mig, rumpa, armar, bröst, (i alla fall är det en känsla jag har).

Men hur kan jag komma i samma kläder som jag hade för tio år sedan?

Muskler väger mer än fett. Visst. Men jag hade bättre flås tidigare, det sista halvåret har jag inte orkat med konditionsträning på grund av livet.nu. Avlade därför ett nyårslöfte (ger ALDRIG nyårslöften) att återuppta min träning igen, den pulshöjande. Går sådär, tränar men inte så ofta som jag borde, vilket är ett par gånger i veckan.


Mannen tittar på mig och hänvisar till att vi har en mer tillförlitlig våg nu. Att den förra kanske inte var helt sanningsenlig? Jaha? Hjälper inte mig. Fem kilo!!!

Mannen säger sig bli orolig över att jag ska få för mig att banta. No way! Kommer inte att hända. Jag behöver röra mer på mig, svettas och känna hjärtat pumpa.

I fredags var jag och tränade. Har värk i magområdet efter alla situps. När jag skrattar hugger det till. Det är detta jag vill tillbaka till och vem utom jag ska fixa det? Vad sen vågen säger är egentligen oviktigt, det viktiga är hur jag mår och FAKTISKT så mår jag bra.

Kanske jag ska låta bli att kliva upp på eländet (vågen)? Löser en del problem, jag slipper bli frustrerad.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar