fredag 4 januari 2019

Mannen undrade om jag kunde hänga på sönerna och vara spion?


Mannen och Lejonkungen hittade en bunker (typ) under en eftermiddagspromenad. Sonen blev eld och lågor och ville genast klättra ned för att utforska. Mannen å andra sidan tyckte att idén var mindre bra då de var helt fel klädda.

Dags för äventyr, tyckte lillebror och berättade för den äldre vad de hittat i skogen. Någon timme senare, utrustade med stövlar, ficklampor och bättre kläder begav sig båda grabbarna iväg. De ville INTE ha med sig sin pappa eftersom de tänkte att han eventuellt skulle sätta käppar i hjulet för deras äventyr. Försöka stoppa deras infall eller komma med snusförnuftiga åsikter.


Mannen undrade om jag ville hänga på istället som hans spion? Jag tittade på honom och sa att det var ett av hans mindre bra förslag. Chansen/risken var snarare att jag skulle heja på sönerna och gå all in i deras äventyr.

Efter en stund beslöt sig mannen för att smyga iväg för att överraska och skrämma kidsen. Åh, äntligen! Det här är mannen jag blev förälskad i, den lekfulle och emellanåt helt otippade. Det nya året har börjat bra. Gamla takter sitter i och mannen gav sig iväg för att jäklas lite med sina söner.

Tänk att det behövs så lite för att ögon ska glittra och en varm känsla av kärlek ska sprida sig i hela kroppen. Låt 2019 fortsätta så här!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar