torsdag 17 januari 2019

Tid för reflektion


Jaha då har jag en halv dag framför mig i bilen ensam. Retur Göteborg - Uppsala. En trip som jag funderat över mer än en gång.

Hur skulle det vara att köra 48 mil helt själv? Fixar jag det?


Min bilkörning de sista åren har varit mer sparsam, när vi bodde mitt inne i stan så  behövde vi ingen bil, den stod mest parkerad. Det är det senaste halvåret som jag satt mig bakom ratten igen.

Nu är det inte så att erfarenhet fattas, under våra många år boende på landet så körde jag dagligen och sträckan Uppsala - Göteborg har avverkats tidigare. Faktiskt med Astronauten. Han var kanske tio (?) och vi skulle på bröllop. Resten av familjen kunde inte följa med på grund av influensa. Då körde jag själv.

Så varför skulle jag INTE fixa det denna gång? Jag körde ju hela vägen ner!


Det finns gps samt möjlighet att stanna om jag blir trött och behöver rast. Det är bara det där tvivlet som vill leta sig in i min skalle och förstöra. Ifrågasätta. Varför???

Jag vet ju att jag klarar det mesta och även om det var länge sedan så ror jag nog hem denna båt. Allt är möjligt. Jag KAN!

Wish me luck


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar