tisdag 15 januari 2019

Kanske fanns det en anledning att släppa taget om trygghetssymbolen?


Efter att ha packat hela dagens nödvändigheter i mörkret innan läggdags (frukostsmoothie, mackor, yogakläder, arbetskläder, IPad, block med massor av anteckningar) så lyckades jag ändå glömma ...

Väl i yogastudion hittade jag inte min klassplanering. Jaha? Den chakraklass jag ämnade hålla fanns inte nedpackad.

Var det dags att flippa ur nu?

Hur skulle denna morgon starta? Med vimsig lärare?


Eller fanns det en anledning till glömskan? Gjorde det egentligen någonting att blocket låg kvar hemma? När jag tänkte efter så kunde jag klassen, att planeringen brukar hänga med är mest en trygghetsgrej för mig.

Kanske är det dags att släppa taget och fullt ut lita på mitt eget huvud?!

Alltså ärligt talat så vet jag att det är noll problem att improvisera och följa min magkänsla. Så därför beslöt jag att finna mig i situationen. Låta allt bli som det blev och som du kanske förstått gick det problemfritt.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar