måndag 7 januari 2019

Möte i tight c-kurva


Åkte buss igår hem, det är ytterligare något som ovant men som kommer att ingå i min nya tillvaro. Jag missade den planerade åkturen med 30 sekunder, sprang helt klart inte tillräckligt fort. Pausade med att vänta tio minuter och kunde därefter hoppa på nästa buss.

Halvvägs hem skulle det dragspelsformade och långa fordonet köra in i en tight c-kurva, samtidigt som det fick möte av en precis lika stor buss. Vår chaufför stannade och lät sin kollega tränga sig förbi med knappt någon marginal alls. Kändes som det tog en evighet.

Jag förundrades av skicklighetens att rätta de stora transportmedlen.


När vi sen skulle köra vidare så hade vår buss inga egna marginaler. Bussen bokstavligen tjöt och motorn stängde av sig själv, det visade sig att bakdörren tryckts in mot ett sidoräcke. Rutan var totalförstörd. Chauffören svor och passagerare hjälpte till att dirigera så bussen kunde komma loss och färden fortsätta.

Oops ... inte vår chaufförs dag. För honom var det den värsta typen av måndag. I stressen över den kvaddade dörren missade han att släppa av mig på vår hållplats trots att "stannar skylten" lös röd. Shit happens. Jag överlevde och försökte önska chaufförens bättre fortsättning på dagen än dess början.

"Ingen ide', dagen är redan förstörd", suckade mannen och släppte av mig.

Hoppas trots det att chaufförens dag vände och att han fick ut något bra av sin måndag.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar