fredag 18 januari 2019

Något att hurra för


Tänker inte sticka under stol tänker inte sticka under stol med att jag är stolt över mig själv! Har ingen lust att vara svensk och hålla mig till Jantelagen just idag. Jag är stolt och jag står för det.

Med detta menar jag inte att jag är bättre än någon annan.

Jag är jag och att våga testa sig själv om och om igen är något att faktiskt hurra för. Utmana sin rädsla, trots att kroppen reagerar med stresspåslag för att det finns en röst som så självklart säger JA till nya äventyr.


Vad är egentligen det värsta som kan hända när vi gör något vi aldrig gjort tidigare? Konsekvensen är sällan dödlig. Snarare växer vi med de nya erfarenheterna. Så den där andra rösten som tvivlar och drar i handbromsen, den är sällan din bästa kompis (kan vara, beroende på vilken ide' du testar men oftast inte). Det är så dumt att låta rädslor styra.

Så igår och idag är jag stolt över den roadtrip som jag delvis gjorde ensam. Hälften med sonen och härlig kvalitetstid, den andra med mig själv.

Hur mycket jag än älskar att umgås med andra så har jag aldrig svårt att vara ensam. Emellanåt är det skönt. Tid att stanna upp och reflektera. Påminnas om allt bra och fint som finns runt ikring och känna tacksamhet över att just jag är jag.

Ha en skön lördag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar