söndag 18 juni 2023

I väntan på regnet



Igår skulle det äntligen regna. Eller skulle det?

Naturen bönar och ber, alla växter hoppas att deras rötter ska täckas av väta men vecka efter vecka så har solen strålat och regnet hållit sig borta.

Enligt meterologerna skulle nederbörden lyckas pressa sig in, om än enbart för ett dygn men under gårdagen så var allt vi möttes av enstaka droppar. Senare ett lätt regn som knappt var ett regn.



Tänk att jag som älskar sol och värme längtat, för naturen: plantorna, gräset, träden och luften. För böndernas skull. För min egen skull. För sommaren.

Använde dagen åt att rensa ogräs, plocka smultron och vända komposten, sen grottade jag ner mig i den bok som just nu ligger bredvid min läsfåtölj.

Ett renande regn ... smaka på de orden, låter inte de härliga!? Vi får väl se hur det blir med den saken?





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar