tisdag 6 juni 2023

Vad är rätt och vad är fel?



Dilemma ...

Planterade om min ananasväxt, det blev fyra nya krukor som fick flytta ut på altanen, alla utom en. Krukan ställdes tillbaka på sin ursprungliga plats och sen var det inte mer med det.

Eller?

Hörde en svag duns. Mannen påpekade att katterna hittat något att leka med. Vad kunde det vara? Troligtvis något som inte riktigt var tillåtet utan förbjudet.

Mycket riktigt. När jag kom upp hade någon dragit upp sticklingen ur jorden. Stanley lekte med sitt byte och jag hade inte mage att bråka.



Varför?

Stanley bör leka och när han väl gör det så hurrar vi. I detta fall var det ingen boll eller leksaksmus utan en planta. Trist för mig ... och för växten men friskt vad gäller Mr S. Jag torkade bort jord och skakade duken. Senare under kvällen tittade jag på plantan, den hade rötterna kvar. Planterade om och lät krukan stå på diskbänken över natten.

Resultat: uppdragen växt, liggandes på golvet. Misstänkta: två fyrbenta familjemedlemmar. Bevis: 0. Planterade om växten för tredje gången och lät den få flytta ut till sina kompisar.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar