torsdag 14 december 2023

Den där oinbjudne gästen som vägrar ge sig av ...

Känner mig som en blandning av Kajsa Kavat och hennes mormor, på en och samma gång.


Avslutade mina aerialyoga kurser i tisdagskväll och klev in genom dörren på jobbet i onsdags, tänkte att nu har det vänt, NU är jag frisk! 

Icke sa Nicke ... efter en oerhört lugn förmiddag var kroppen totalt slut och meddelade detta genom att ge mig förhöjd temp. Knuten på insidan av höger skulderblad bet sig fast och mannen sa lite försiktigt att jag borde sjukskriva mig resten av veckan.

Men ...

Fast han hade rätt och om än motvilligt så tog jag kontakt med mina chefer. Bäddade ner mig i soffan och suckade över situationen. Fick massage av mannen kring skuldran och tittade på fler än en julfilm.



Igår mådde jag bättre igen men noterade att tydliga förkylningsymtom visade sig som kill i halsen och en näsa som emellanåt behövde snytas. Kanske är detta bra? Kanske betyder symtomen att kroppen försöker driva ut förkylningen och läka? Hoppas det.

Tur för mig att min bättre hälft håller koll. Nu är det "vila" som gäller resten av veckan och SEN hoppas jag att viruset gett sig av.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar