lördag 9 december 2023

Onda ögat



Igår skrev jag om mina 14 timmar på akuten. Vad du än gör, se till att du aldrig blir så sjuk så att du måste skriva in dig där. Sammanfattas med ett ord: kaos, men även om väntan blev onödigt lång så måste jag säga att de personer som mötte mig gjorde ett bra jobb. Läkarna och sköterskorna utredde mina symtom ordentligt och undertecknad fick den hjälp jag behövde. Tack för det. (Vet att många av de andra patienterna som satt många och långa timmar i väntrummet inte hade samma upplevelse, vilket är sorgligt på betydligt fler sätt än ett).



Igår när jag vaknade efter 4-5 timmars sömn mådde undertecknad mycket bättre men energin var fortfarande låg. Mannen meddelade att min uppgift var att ligga i soffan och kolla serier eller film - inget annat. Själv tänkte jag att köpa julklappar på nätet, lösa gåtor i kalendern samt eventuellt slå in ett par julklappar också kan vara vila. Då spändes det onda ögat i mig!

Handla var inte att tänka på eller baka och mina små harmlösa förslag vilka innebar sittande vid ett bord gillades icke. Ryggläge! Något underkänd fick jag krypa tillbaka till soffan och starta ny film.

Idag känner jag mig helt återställd men vet att så antagligen inte är fallet. Iprenkuren ska klaras av och träning kan jag glömma. Promenad i lugnt tempo kanske godtas i morrn men inte idag. Mannen har stämplat VILA i pannan på mig. Eftersom han bryr sig och dessutom har rätt så försöker jag lyssna (trots att det emellanåt ÄR svårt då mina infall och ideér poppar upp).




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar