måndag 27 maj 2024

Konsten att avsluta snyggt

                                 

                                 


Känns både sorgligt samtidigt som det är skönt ... att påbörja avslut. 

Yogaklasserna knyts ihop och avrundas. I skrivande stund är jag osäker på ifall jag kommer tillbaka till hösten. En arbetsgivare pausar jag då hela konceptet ändrats, eller pausas det är så jag svarar mina stammisar för vem vet vad jag vill om ett år? Sanningen just nu är undertecknad tackar för sig. Ett annat uppdrag funderar jag över men har ännu inte tagit något slutgiltigt beslut. Vi får se. 




Denna vecka är den sista för de studenter som klarar sina tentor och inte behöver "göra om", vilket innebär att jag avrundar vårterminens mentorskap. Summerar, utvärderar och kikar framåt tillsammans med de personer som hängt med mig under det senaste läsåret (alternativt halvåret), i stort sätt alla hoppas jag träffa i augusti igen. 



När jag tittar i backspegeln så är det skillnad på alla "mina" studenter, de som  presenterade sina behov och önskemål och som nu är mer eller mindre självgående. Att se andra växa och utvecklas är häftigt!

Tänk att jag fått vara en del av detta!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar