måndag 13 november 2023

"Cravings"



Det finns stunder jag blir oerhört sugen på viss typ av mat ... som indisk. Kanske för att vi äter det för sällan (enligt mig, om undertecknad inte själv slänger ihop något men då blir det Mia indiskt, vilket kan duga för stunden). 

Sen återkommer längtan efter riktigt tillagad mat (så indisk som den blir när vi bor i Sverige) till dess att undertecknad blir sugen på annat som italienskt eller spanskt ... ja du fattar (listan kan göras lång).



Igår lunchade jag med en vän och DÅ passade vi på. Alltså naanbröd och curry, mums! Vi åt, snackade jobb, åt lite till och blev privata. Ett par timmar försvann snabbt men bjöd på så mycket in put att jag dansade iväg till bussen.

NU är jag påfylld och nästa gång jag äter på "lokal" så blir det antagligen något helt annat.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar