onsdag 6 juli 2016

"Ha en underbar göraingentingdag!"


Så anlände min vän och hennes familj! Jag har fått ta del av deras paradis och blivit ordentligt ompysslad hela sen eftermiddagen och kvällen fram till typ midnatt då jag fick personlig eskort hem, a walk in the dark, tillbaka till mitt place.

Morgonen började jag som igår med yoga. Den vackra utsikten genom min öppna balkongdörr är magisk, tänk att få vakna så varje morgon. Jag får det!!! Känner mig så lycklig som får denna vecka.

Hade ett givande samtal med Pablo när han städade rummet bredvid mitt(verkar typ göra allt). P berättade att han tar ledigt för att segla och bara vara i några dagar, det låg ett skimmer över honom och lyckan var nästan greppbar. Tydligen ringer hans telefon hela tiden, mejlen blir överfull och gäster förväntar sig svar på fem minuter. En stressande tillvara precis som för så många andra.

Jag berättade att jag är här för att bara vara, inga måsten enbart vila och batteriladdning. Finns inget schema att följa eller utflykter att checka av. Jag vill ta dagen som den kommer.

"Ha en underbar göraingentingdag!", sa Paolo när jag vinkade hejdå.

Så jag gjorde ingenting, gick till piren och placerade handduken på mosaiken. Läste, lyssnade på musik, simmade i det svala vattnet och bara var. Nice. När jag blev hungrig vandrade jag till affären och handlade, satte mig sedan på min balkong och njöt. Bara vara ...

Och som sagt sen ringde min vän och vi fick flera timmar tillsammans. Tror jag stannar några dagar till.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar