torsdag 28 juli 2016

Spikmatta - trötta fötters bäste vän



När man står och går mycket som jag så händer det att fötterna vill checka ut. De säger: "Tack för oss, nu får någon annan ta över!" Igår var en sådan dag.

Kanske blev de inte piggare av ett träningspass? Olika delar av kropp och sinne behöver sitt för att må bra. Kroppen ville svettas - fötterna vila.

Mina "trampdynor" (området under tårna, den del du belastar om du går upp på halvtå) var övertrötta, så jag masserade, drog i tårna och försökte ge så mycket kärleksfull omvårdnad som det bara var möjligt men fötterna önskade sig mer.

Vad? Hur?


Så kom jag att tänka på vår spikmatta, den fick rycka in i brist på andra alternativ. Jag ställde mig på den, lät piggarna tränga in. Satte mig sen på huk i djup squatställning och förflyttade hela min tyngd på de främre trampdynorna för att provocera musklerna.

Det gjorde susen, blodet strömmade till och det gav resultat. Trötta fötter blev nu gladare eller åtminstone mer avslappnade.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar