lördag 9 november 2019

Intensivare men ack så inspirerande


Under veckan som gått har jag undervisat dubbelt så många klasser. En fartfylld rolig vecka med massor av inspirerande och härliga möten.

Igår var min plan att ta sovmorgon, äta en senare frukost med mannen och därefter ge mig själv skön egentid på mattan. Så blev det inte. Upptäckte ett mess, vilket jag fått sent i förrgår kväll. En kollega undrade om jag kunde tänka mig att ta hennes förmiddagsklass, då hon drabbats av elak urinvägsinfektion?

Jag tittade på klockan och insåg att hon snabbt behövde svar, precis som studioägaren. Den efterlängtade lata morgonen fick vänta. Att hjälpa en kollega som mår dåligt kändes betydligt viktigare.


Så utan egentlig plan tackade jag ja. Planera nytt var inte ens tänkvärt, tog därför en "gammal" (förra veckans). Good enough. Lekfull, utforskande, utmanande och rolig. En klass som alla kan vara med på då jag serverar olika alternativ. Och svar JA det blev sköna och uppskattade 75 minuter.

Helt ärligt så skulle jag gärna undervisa så mycket som jag gjort denna vecka, det har varit precis lagom vad gäller morgon, förmiddag, lunch och kvällsklasser. Många har legat efter varandra vilket gjort att jag haft tid för planering, administration och andra arbetsuppgifter samt möten. Kort sagt en stimulerande vecka på alla sätt och vis.

Idag är jag helt ledig!!! (Vad jag vet) Så nice. Bara vara ... med mannen. Vi ska ha en skön söndag. Hoppas att din blir lika härlig.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar