fredag 1 november 2019

Hänförande, fridfullt och boostande


Fredagar, min absoluta favoritdag! Hade en av de bästa igår 😃

Vaknade utvilad och kunde yoga i sängen, 30 minuter innan frukost med mannen. Sen det bästa, det jag i stort sätt alltid gör (utom om jag har tidig morgonklass) går och lägger mig en stund igen. Inte för att sova utan för att softa!


Ute var det minusgrader och frostigt. När mannen åkt iväg knöt jag på löparskorna och sprang min runda. 45 minuter i oändligt vacker senhöst. Magi. Solen stod lågt. Naturen var frostig och vinden stilla. Ett dis låg över marken, nästan som dimma. Så hänförande, fridfullt och boostande.

Det här att "livet" går mot vila. Det torra vilda och höga gräset stod som rimfrostiga pelare och ån låg blank med solglitter på ytan. Hösten, förmultning och förruttnelse, allt för att senare nästa vår ge nytt liv. I går morse fanns endast ett ord att sammanfatta mina intryck med: VACKERT!


Väl hemma fanns tid för egen yogapraktik och stretching efter löpningen. Bästa!

Hade senare en lunchklass och på eftermiddagen kom en vän för att få leka i min yogagunga. Min dag fylldes med allt jag gillar, uppskattar och behöver. Och kvällen fortsatte i samma anda. Räkmacka, ett glas vin och mumsig glass med mannen. Fredagsmys som avslutades med film.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar