fredag 29 november 2019

Och plötsligt blev det vinter!


Så lagom till advent kom den första riktiga snön och egentligen var känslan snarlik den jag som liten hade på julaftonsmorgonen, både överraskad och förundrad trots att jag förvarnats.

En snötäckt värld utanför fönstret. Så oerhört vackert! Det första vi såg var den översnöade bilen och en uppfart som behövde skottas. Visade sig en timme senare att brevlådan frusit igen precis som bildörrarna. Vi fick sopa trappan och därefter borsta bort det decimetertjocka täcket innan vi kunde sätta oss i bilen och köra in till stan.


Som du kanske förstår blev min löptur inställd. Istället skottade jag uppfart och gångar innan jag tog en skogspromenad.

Väl hemma igen kavlade jag upp ärmarna, tvättade händerna och startade upp förberedelserna inför advent ... bakade, bakade och bakade.


Har sparat pepparkakorna till idag och allt annat pyssel med adventsstjärnor och kalendrar. Jag som sällan är huslig blommar upp inför jul och tycker plötsligt att det är både rofyllt och mysigt att förbereda, ja till och med att baka!?

Idag fortsätter myset på alla fronter, ska bara hålla i en yogaklass först.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar