torsdag 14 november 2019

Vilken dag som helst trycker jag på den, "skicka knappen"


Har suttit med texten till en av mina ungdomsnoveller, den som jag tänker skicka in till en stor manustävling.

Det är flera år sedan jag skrev berättelsen men för mig är ämnet ständigt aktuellt. Känslan av otillräcklighet, självkritik och att vilja vara en i gruppen. Att brottas med prestationskrav som emellanåt upplevs övermäktiga.


Att ge upp drömmen eller fly från krav är en kortsiktig och enkel lösning, att kavla upp ärmarna, fightas, ifrågasätta och stå upp för sig själv så mycket jobbigare.

Jag känner varje gång jag läser igenom texten hur mycket jag tycker om min berättelse, den har djup, svärta och hopp.

Så snart trycker jag på skickaknappen, vilken dag som helst.

Puss & kram



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar