onsdag 21 december 2022

Det blir inga i år ... förlåt för det

                                      


Jag behöver be alla berörda, det vill säga syskon, släkt och de vänner vi alltid skickar julkort till om ursäkt. Förlåt. Förlåt. Förlåt.

I år har vi/jag inte fått till det, för mycket kom i vägen. Motivation, tid och ork har lyst med sin frånvaro. Tyvärr. Eller? Helt ärligt valde vi bort ... så enkelt är det.

Jag som älskar att skapa, att designa och tänka nytt (även julkort), att få grotta ner mig och arbeta med mina händer. I år uteblir våra handgjorda kort men nästa år hoppas jag att vi är "back on track" igen.




För mig är det viktigt med våra svenska traditioner, jag vill hålla dessa vid liv även om de flesta vi känner lägger ned just julkorts delen.

Försöker tänka att det INTE är ett misslyckande, att det i stället blev ett aktivt val för att slippa onödig stress. "Måsten och borden" är något jag vill bort ifrån, räcker alldeles utmärkt med "vill göra listan".




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar