onsdag 14 december 2022

"Vad det nu är?"


Tror inte att jag varit förkyld eller sjuk sen innan pandemin, vilket är ett par år. Men ingenting varar för evigt ...

Förkylningsvirus har flyttat in, inte så det sänker mig men så att undertecknad ändå känner att jag inte är 100% som vanligt, ett tyngre huvud, en torrare hals och ögon (framför allt vänster) som upplevs trötta. Ingen hosta, ingen rinnande näsa utan enbart en känsla att kroppen brottas med något.

Tror att "vad det nu är" nått sin topp och beslutat sig för att ge upp, hoppas det. 



Hur som så var det skönt att få en ledig dag hemma med möjlighet till vila och hinna ikapp på listan som blivit längre än jag tänkt mig.

I skrivande stund funderar jag och mannen på hur det går för Lejonkungen som just nu är på väg "hem" från London. Där har snökaos och tågstrejk satt käppar i hjulet för alla som behöver resa. Lejonkungen valde dyr taxi (enda alternativet) för att ta sig till flygplatsen.

När du läser detta inlägg (om det är morgon) så hoppas jag att sonen landat och vilar i sin säng.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar