måndag 12 december 2022

Leendet som dröjer sig kvar



Hemma igen. Skönt. Rofyllt. Bra, Jag är nöjd och går med ett konstant leende som dröjer sig kvar. Mina dagar i norr hos systrar, respektive, syskonbarn, kusiner och vänner har fyllt mina depåer så att de nästan rinner över, detta kan undertecknad leva länge på.

Skulle kunna skriva spaltmeter men låter bli, sammanfattar istället i punktform.

  • Dit och hemresa med förseningar  
  • Magiskt vinterlandskap
  • Konstant skottande (vilket jag gillar)
  • Pulsande i djup snö
  • Nattsudd, gapskratt och livliga samtal
  • Kvalitetstid
  • Systrar i triss
  • Spännande mat
  • Familj och vänskap som består
  • Ett leende som dröjer sig kvar
  • Kreativa minipepparkakshus 



Efter tre dagar i min födelsestad med så många som jag älskar och alltid kommer att älska så hänger leendet kvar. Påfylld, tacksam och glad återvände jag hem. 

Har fått/gett min första julklapp då jag serverat mig själv och min vistelse som present till alla de jag umgåtts med under intensiva samt fullbokade dagar.





 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar